Skip to main content

Nowość: BAB – Bateria testów do oceny zachowań dla dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają, autorstwa Martine Vanryckeghem i Gene J. Bruttena.

Opis publikacji: BAB – Bateria testów do oceny zachowań dla dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają

Autorzy: Martine Vanryckeghem, Gene J. Brutten

Wydawnictwo: Centrum Logopedyczne

Wydanie: I, Katowice 2021

Liczba stron: 64 + 4 arkusze testowe

Format: A4

Oprawa: miękka

ISBN: 978-83-956103-1-8

 

Pierwsza na polskim rynku wydawniczym wystandaryzowana bateria testów do oceny zachowań dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają. Tłumaczenie publikacji autorstwa Martine Vanryckeghem i Gene’a J. Bruttena zawiera 4 testy wraz z ich dokładnym opisem, interpretacją i wskazówkami dla terapeuty: Listę kontrolną sytuacji komunikacyjnych (podzieloną na dwie sekcje, badające reakcje emocjonalne i zakłócenia w mowie), Listę zachowańoraz Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się. Testy te umożliwiają terapeucie ocenę zgłoszonych przez jąkające się dziecko w wieku szkolnym reakcji emocjonalnych oraz niepłynności pojawiających się w różnych sytuacjach mówienia; określenie liczby, rodzaju oraz częstotliwości występowania u niego reakcji unikania i reakcji ucieczki; ocenę przekonań jąkającego się ucznia związanych z mówieniem. Skorzystanie przez logopedę i jego podopiecznego z tej baterii testów pozwala na uzyskanie pełnego obrazu funkcjonowania jąkającego się ucznia, a przede wszystkim wybór tych obszarów jego komunikacji i jego życia, które wymagają terapii. Testy pozwalają opracować program terapii szytej na miarę – terapii indywidualnej, zorientowanej na to, co wymaga zmiany.

Spis treści (PDF).

Fragment publikacji – Lista kontrolna sytuacji komunikacyjnych (PDF).

Fragment publikacji – Lista zachowań (PDF).

Fragment publikacji – Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się (PDF).