Nowość: BAB – Bateria testów do oceny zachowań dla dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają, autorstwa Martine Vanryckeghem i Gene J. Bruttena.
Opis publikacji: BAB – Bateria testów do oceny zachowań dla dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają
Autorzy: Martine Vanryckeghem, Gene J. Brutten
Wydawnictwo: Centrum Logopedyczne
Wydanie: I, Katowice 2021
Liczba stron: 64 + 4 arkusze testowe
Format: A4
Oprawa: miękka
ISBN: 978-83-956103-1-8
Pierwsza na polskim rynku wydawniczym wystandaryzowana bateria testów do oceny zachowań dzieci w wieku szkolnym, które się jąkają. Tłumaczenie publikacji autorstwa Martine Vanryckeghem i Gene’a J. Bruttena zawiera 4 testy wraz z ich dokładnym opisem, interpretacją i wskazówkami dla terapeuty: Listę kontrolną sytuacji komunikacyjnych (podzieloną na dwie sekcje, badające reakcje emocjonalne i zakłócenia w mowie), Listę zachowańoraz Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się. Testy te umożliwiają terapeucie ocenę zgłoszonych przez jąkające się dziecko w wieku szkolnym reakcji emocjonalnych oraz niepłynności pojawiających się w różnych sytuacjach mówienia; określenie liczby, rodzaju oraz częstotliwości występowania u niego reakcji unikania i reakcji ucieczki; ocenę przekonań jąkającego się ucznia związanych z mówieniem. Skorzystanie przez logopedę i jego podopiecznego z tej baterii testów pozwala na uzyskanie pełnego obrazu funkcjonowania jąkającego się ucznia, a przede wszystkim wybór tych obszarów jego komunikacji i jego życia, które wymagają terapii. Testy pozwalają opracować program terapii szytej na miarę – terapii indywidualnej, zorientowanej na to, co wymaga zmiany.
Fragment publikacji – Lista kontrolna sytuacji komunikacyjnych (PDF).
Fragment publikacji – Lista zachowań (PDF).
Fragment publikacji – Test do badania postaw związanych z komunikowaniem się (PDF).